neděle 22. května 2016

Dnešní doba aneb odsuzování

Nedávno se mi stala taková nepříjemná věc. Čekala jsem na tramvaj na Národní třídě. Nějaká stará paní ... bezdomovkyně za mnou přišla a něco mumlala. Jediné co jsem ji rozuměla bylo: Pojebaná puberťačka. Pojebaná asi myslela mé akné řekla bych. Opravdu za to nemůžu a akné mám opravdu OPRAVDU hnusné a dokonce z toho mám spousta jizev, ale neřekla bych, že vypadám až tak strašně. Ale jdeme dál. Zrovna jsem šla z nedělního tréninku a opravdu jsem neměla chuť se hádat s nějakou zatrpklou stařenkou, která žije na ulici a není se schopná o sebe pořádně postarat. Zkazilo mi to náladu ještě víc, než byla. Ale docela mě potěšil jeden pán, taky bezdomovec, který tu stařenku okřikl ... že si nemá co dovolovat nadávat "mladejm" holkám.
Stalo se vám někdy, že vám nějaká bába nebo dědek zažali nadávat? Nebo vás soudili podle vzhledu? Je to nechutné! Oni by si měli uvědomit, že takový byli taky.

Další případ, co se mi stal je ze sokola. Chodím cvičit do sokola a na vrátnici je jeden pán. Já, jakožto docela ukecaná a doufám, že i přátelská osoba, jsem se si s ním chtěla pokecat. Často tam totiž čekám než přijdou ostatní a jdeme třeba do té dříve zmiňované hospody. Ten pán je strašně super, ale když vytáhnu gymnasty co chodí do sokola, nebo celkově mladou dnešní generaci, tak se naštve. Začne být nepříjemný a docela někdy řve. Já vždycky říkám, však jste byl taky takový! A on odpovídá ... NIKDY! Všichni víme, že to není pravda, ale on ... no já nevím. Docela jsem si ho ale získala. Když slušně pozdravím a usměju se, tak je v pohodě.
Aby jsme si to ujasnili. Tento pán se účastnil třech olympiád v gymnastice. Ano, je to celkem dost, ale za těch časů byla ta úroveň gymnastiky trochu někde jinde. To co dělají adolescenti nebo puberťáci u nás na gymnastice, tak se dělalo kdysi na olympiádě. 
Vždycky když s tím pánem začnu teda mluvit o té generaci a jaké to bylo předtím, on začne opakovat, jak nikdy nedokáží ti kluci, to co on. Ano je to pravda, ale ta úroveň cvičení bude o mnohem lepší, než byla. Nejspíš si to ale nechce přiznat. Má pravdu v tom, že na tři olympiády asi nepojedou (možná někdy ano, třeba dotyčnému křivdím). Nebo začne nadávat, jak ty kluci nezdraví a jak jsou nevychovaní. OMG! Chtěla bych ho vidět, když mu bylo nějakých 16. 

Další věc, co se mi stala. Šla jsem na tramvaj a kolem šli nějaké babičky. Milé stařenky, které se ale bavili o tom, že by v téhle době nechtěli být mladé. Že je to strašné. No řekla bych že za komunistů to bylo horší. Měla jsem sto chutí jim říct, jestli to opravdu myslí vážně. Jestli komunisti byli lepší. Řekla bych, že každá generace má něco špatného i dobrého. 
Znáte ten vtip?
Děda říká: "To za našich mladých let, to bylo super. Žádná elektroniky. Měli jsme knížky a válku."
:D Trocha černého humoru neuškodí ...


BTW: Co by jste řekli na nějakou soutěž? Jakožto umělec ráda tvořím a mohli by jsme udělat soutěž třeba o nejhezčí logo nebo blog a tak. Co vy na to?

3 komentáře:

  1. Staří lidé mají velkou tendenci vzpomínat na to, co bylo. Taky pochopím, že porovnávají doby, jelikož "to za nich přeci nebylo". Vím, že si to za pár let určitě taky řeknu.
    Tvou zkušenost s tou ženou si dovedu celkem představit, pár komentářů jsem místy taky zaslechla. Co s nimi no, buď mít u háje nebo jim pochválit vrásčitou, scvrklou tvář sešlehanou časem.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že tvůj názor na to je poněkud povrchní a hlavně černobílý. K bezdomovkyni se nebudu moc vyjadřovat, jenom chci říct, že slovo "pojebaný" se v dnešní době používá jako nadávka dost a rozhodně to nemá co dělat s akné. Nechci být úplně vulgární, ale dá se to přirovnat ke slovu "zasraný" a podobně :D. Tak si to tak neber.
    A k těm stařenkám, které rádi vzpomínají na komunismus? Nezapomeň, co to bylo za dobu. Lidem bylo předkládáno určité gró a bylo jen málo těch, kteří viděli, že je něco špatně. Komunisti uměli lidem "vymývat" mozky, dokázali do lidí natlačit, že oni jsou ti nejlepší, oni dají lidem vše, co potřebují...a tihle lidi na to teď nevzpomínají s odporem. Pamatují si, že měli všechno, jejich rodiče měli dobrou práci...ale na to, jak se měli proletariáti, na to se nepamatují, protože o tom neví.
    My si myslíme, že se teď máme lépe, a určitě je to pravda...ale je lepší být mladým člověkem za dob komunismu nebo teď? Teď si sice připadáme strašně svobodně, ale je tomu tak? V době internetu, telefonů a sociálních sítí?
    Rozhodně bych se staršími lidmi o tomto tématu nehádala. Oni v tom žili, oni ví, jak to vypadalo, co se dělo. Nemůžeš jim předsouvat svoji pravdu, když o tom nevíš absolutně nic.
    Ty si můžeš myslet co chceš, ale jediný, kdo má právo srovnávat jsou podle mě oni, protože oni zažili obě dvě doby, narozdíl od nás :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezažili dnešní dobu z pohledu mladých. Nemůžou srovnávat.

      Vymazat

Díky za Koment ;)